Facebook AccordClubThailand Click เลย

AccordClubThailand.com

  • มิถุนายน 16, 2019, 07:47:02 pm
  • ยินดีต้อนรับ, บุคคลทั่วไป
กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ สมัครสมาชิก.

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
การค้นหาขั้นสูง  

ข่าว:

 


 

 


ผู้เขียน หัวข้อ: ข้อมูลเบื้องต้น Accord Generation 3 (1985 - 1989)  (อ่าน 16768 ครั้ง)

0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้

iiamArt©[3838]®

  • [อาร์ตแก๊งนนท์ 038] รับหน้าที่ดูแล ACT จร้า ติดขัดอะไรก็ 081-9170862 นะครัชชช

  • เข้าขั้นระดับเทพ
  • *****
  • ค่าพลังโพส:
    0%
  • คะแนน ชื่นชม: 244

  • ออฟไลน์ ออฟไลน์

  • เพศ: ชาย

  • กระทู้: 1771
  • หมายเลขสมาชิก: 64

  • ผู้ตั้งกระทู้
  • ACT ทุกๆท่าน...กด Like ACT Fanpage กันยังเอ่ย
ข้อมูลเบื้องต้น Accord Generation 3 (1985 - 1989)
« เมื่อ: ธันวาคม 13, 2012, 02:06:47 pm »
  • Publish

  • แอคคอร์ด รุ่นที่3 (1985-1989)
           
           รูปโฉมภายนอกของ แอคคอร์ด รุ่นที่ 3 นี้ ออกแบบโดยยืมเค้าโครงมาจากรุ่น พรีลูด ซึ่งที่ญี่ปุ่นและอเมริกาจะใช้ไฟหน้าแบบป๊อป-อัพ ส่วนในยุโรป เอเชีย และเมืองไทยนั้น ไฟหน้าจะเป็นทรงสี่เหลี่ยมเฉียง โดยมีทั้งรุ่นซีดานและแฮทช์แบ็กเช่นเดิม แต่รุ่นแฮทช์แบ็กนั้นได้รับการเปลี่ยนชื่อเป็น แอคคอร์ด แอโรเด็ค(AERODECK) ส่วนในชื่อ วิเกอร์ มีเพียงโฉม ซีดาน ทำตลาดเท่านั้น
           
           เครื่องยนต์มีให้เลือก 3 รุ่นคือ รหัสA18A 4 สูบ ซิงเกิลโอเวอร์เฮดแคมชาพต์ 12 วาล์ว 1,829 ซีซี 110 แรงม้า, รหัสB18A 4 สูบ ดัลเบิลโอเวอร์เฮดแคมชาพต์ 16 วาล์ว 1,834 ซีซี คาร์บูเรเตอร์คู่ 130 แรงม้า และรหัส B20A 4 สูบ ทวินแคม 16 วาล์ว 1,958 ซีซี 160 แรงม้า
           รุ่นนี้เป็นครั้งแรกที่ใช้ระบบกันสะเทือนแบบปีกนก 2 ชั้นพร้อมเหล็กกันโครง ทั้งหน้าและหลัง ระบบเบรก เป็นแบบหน้าดิสก์ หลังดรัม ยกเว้นรุ่นท๊อป 2.0เอสไอ ที่เป็นดิสก์เบรก 4 ล้อ พร้อมระบบป้องกันล้อล็อก A.L.B.(หรือเอบีเอสในปัจจุบัน)
           
           ปรับโฉมครั้งแรกในปี 1986 โดยเพิ่มรุ่นเกียร์อัตโนมัติ 4 จังหวะในทุกตัวถัง และถัดมาในปี 1988 เป็นครั้งแรกในประวัติศาสตร์อุตสาหกรรมรถยนต์ญี่ปุ่นที่ผู้ผลิตนำเข้ารถของตนเองจากประเทศสหรัฐอเมริกา ด้วยฮอนด้า แอคคอร์ด คูเป้ ที่ผลิตจากโรงงาน HAM (Honda of America Manufacturing) ในมลรัฐโอไฮโอ ซึ่งใช้เครื่องยนต์ A20A 4 สูบ 1,955 ซีซี PGM-FI 120 แรงม้า
           
           สำหรับในเมืองไทย เปิดตัวครั้งแรกในปี 1986 ด้วยเครื่องยนต์ 4 สูบ ซิงเกิลโอเวอร์เฮดแคมชาพต์ 12 วาล์ว 1,955 ซีซี 105 แรงม้า โดยมีให้เลือกทั้งรุ่นเกียร์ธรรมดา 5 จังหวะ และเกียร์อัตโนมัติ 4 จังหวะ


    _________________________________________________________________________________

    Third generation (1985—1989)


    US-spec Accord hatchback

    The third generation Accord was introduced in Japan and Europe in 1985, the rest of the world in 1986. It had a very striking shape, bearing a resemblance to the second and third generation Preludes. One notable feature was the flip-up headlights, unusual for a sedan. A fixed headlight version appeared in 1987 for European and Japanese markets. The fixed headlight version also had a different tailight cluster.

    This Accord became the first Honda to employ double-wishbones at both the front and rear ends -- a layout that spread to the Civic and Prelude in 1988 and the Integra in 1990. While more expensive than competitors' Macpherson strut systems, this setup provided better stability and sharper handling for the vehicle. All have front and rear stabilizer bars as well. Brakes were either large 4-wheel discs with twin-piston calipers (as in the JDM Si model), smaller 4-wheel discs with single piston calipers, or a front disc/rear drum system. ABS was also available as an option on the 4-wheel disc brake models, though not in North America. Base model Accords rode on 13-inch steel wheels with hubcaps with more expensive models having the option of 14-inch alloy wheels.

    The Accord's available engines included the following:

    In Japan: The A18A, B18A, and B20A.

    In Europe and Canada: The A16A1, A20A4, and B20A2.

    In North America (excluding Canada): The A20A1, A20A2, and A20A3.

    The Accord's interior ranged from spartan to luxurious. In the Japanese home market, The Accord was available with a full power package, Leather upholstery, heated seats, heated mirrors, a digital instrument cluster, and even climate control. The Accord Aerodeck (a three-door hatchback Accord made for Japanese and European consumers) had Recaro seats. Export Accords were not available with most of these options, presumably (and in the USA in particular) because Honda was seen as a builder of economy cars.

    The Accord was available in several body styles throughout the world, including a 4 door sedan, 2 door coupe, 3 door liftback and 3 door "Aerodeck", which resembles a station wagon (not available in US or Canada).

    In North America, four basic models were available. The entry level DX featured standard items such as cruise-control, rear window defogger and digital clock. Windows, door locks and mirrors are all manually operated, and commonly standard items today such as a sound system and right hand mirror were available but not standard. Hatch and sedan models featured unpainted black bumpers.

    The mid-grade LX was loaded with standard features such as air conditioning, power windows, power locks, power mirrors on both sides, high-power AM/FM cassette, body colored bumpers, and rear seat armrest. Both the DX and LX models featured the A20A1, a 98 bhp carburated engine, though LX models received a larger front stabilizer bar. Earlier engine codes for 1986 labeled the carburated models as BS while the Fuel injected motor was labeled BT.

    The top of the line LX-i added to the features of the LX with a 110 bhp fuel injected engine (A20A3)and added a power moon roof (sedan and coupe; not available on hatchback), 14" alloy wheels (sedan only; the hatchback and coupe used steel wheels), rear stabilizer bar and full-logic cassette player.

    In 1989 Honda brought back the SE-i trim which included leather seats, cupholders, a Honda-Bose music system, bronze-tinted glass, machined 14" alloy wheels, dual-tip muffler and 4-wheel disc brakes. The SE-i was available in both coupe and sedan versions; only two colors were offered.

    In 1988, the USDM Accord received a slight makeover. Bumpers, front trim (corner lights, eyelids and grille), and rear signal lights were modified, and larger stabilizer bars were added to improve handling performance. Fuel injected LX-i models received a 10 hp boost, reaching about 120 hp at the crank, and an Accord coupe was introduced for the first time. Built in Marysville, Ohio, it was the first Japanese car to be produced in a factory located in the United States and exported back to Japan.
    บันทึกการเข้า

    [email protected]


    • เทิร์นโปรแล้ว
    • ***
    • ค่าพลังโพส:
      0%
    • คะแนน ชื่นชม: -3

    • ออฟไลน์ ออฟไลน์

    • กระทู้: 207
    • หมายเลขสมาชิก: 17206
    Re: ข้อมูลเบื้องต้น Accord Generation 3 (1985 - 1989)
    « ตอบกลับ #1 เมื่อ: พฤศจิกายน 18, 2017, 04:43:14 pm »
  • Publish

  • ลาลีกาขู่ปิดคัมป์นูหากแฟนบอลด่าสเปน

    ฆาเบียร์ เตบาส ปธ.ลา ลีกา ออกโรงเตือน บาร์เซโลน่า อาจถูกสั่งปิดสนาม หากแฟนบอลตะโกนข้อความด่าทอประเทศสเปน หลังมีความพยายามแสดงสัญลักษณ์เรียกร้องเอกราชให้แคว้นกาตาลุนย่าในสังเวียนแข้งคัมป์ นูมีการแสดงสัญลักษณ์เรียกร้องเอกราชในสนามแข่งขันของ บาร์ซ่า นับตั้งแต่ที่การลงประชามติแยกตัวจากสเปนของแคว้นกาตาลุนญ่า เมื่อวันที่ 1 ตุลาคม ที่ผ่านมา ถูกสั่งให้เป็นโมฆะขณะที่ฝ่ายจัดการแข่งขันลีกสเปน พยายามที่จะควบคุมพฤติกรรมในสนามแข่งทั่วประเทศ นับตั้งแต่เกิดเหตุสลดที่กองเชียร์ เดปอร์ติโบ ลา กอรุนญ่า ถูกสาวก แอตเลติโก มาดริด ฆ่าก่อนเกมที่ทั้ง 2 ทีมฟาดแข้งกันเมื่อปี 2014ลา ลีกา ได้ออกหนังสือประณามการแสดงพฤติกรรมก้าวร้าวด้วยการตะโกนด่าทอต่างๆ ในเกม ซึ่งอาจเป็นชนวนเหตุไปสู่เหตุการณ์ความรุนแรงทั้งบริเวณในและโดยรอบสนามแข่งขันผลบอลสด
    บันทึกการเข้า
     


    Facebook Comments

    Facebook AccordClubThailand Click เลย